آموزش پرورش قارچ ، ماهی و دیگر گیاهان و جانوران

در این وبلاگ به شما آموزش پرورش قارچ و سایر جانداران و گیاهان را خواهیم داد.

آموزش پرورش قارچ ، ماهی و دیگر گیاهان و جانوران

در این وبلاگ به شما آموزش پرورش قارچ و سایر جانداران و گیاهان را خواهیم داد.

سعی داریم روزانه با آموزش پرورش قارچ ، پرورش ماهی ، پرورش میگو و سایر حیوانات و گیاهان شما را با چالش هایی که در مراحل پرورش این موجودات با آن روبرو خواهید شد و همین طور درآمد پرورش قارچ و سایر موجودات را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

بایگانی

آموزش پرورش قارچ در منزل با کمترین امکانات

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۲۶ ب.ظ

فراگیری پرورش قارچ در خانه با کمترین تجهیزات 

دیگر مانند دیر باز نیست که جوان‌ها ناچار باشند شغل پدری‌شان را ادامه بدهند و درپی آن اعضای هر خانواده‌ای سالیان در شغل یا این که صنفی به یاد ماندنی شوند ; این ایام گزینه‌های شغلی متعددی پیش روی جوان ها جای‌دارد , شغل هایی که صرفا نیاز به سرمایه دارا هستند و کمپانی یا این که کسانی میباشند که امکانات را برایشان آماده می نمایند و اما میزانی از سود کار را برای خویش بر ‌دارند . در ادامه میخواهیم آموزش پرورش قارچ با کمترین امکانات را به شما توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

پرورش قارچ


پرورش قارچ از این دست کارهاست که اکنون دست‌های متعددی در آن موجود است ; شرکت‌ها و آموزشگاه‌هایی که فرآیند پروروش قارچ را یادگرفتن می دهند و در همگی روند کار می شود از مشورت کردن های آن ها به کار گرفت . به‌دنبال گزارش خبر نگار جوان را از طریق کار شرکتهای پرورش قارچ که به کار فراگیری و مشورت کردن دراین مورد درگیر میباشند , میزان سرمایه و سوددهی این شغل مدرن میخوانید .

سرمایه لازم برای پرورش قارچ در منزل با کمترین امکانات 

نخستین : کارمند شرکتی که به کار فراگیری , مشورت و شیوه انداری تالار قارچ و تهیه و تنظیم موردها سرگرم است در رابطه میزان سرمایه ای که برای استارت کار ضروری است به خبر نگار جوان میگوید : بستگی بدین داراست که خودتان بخواهید با چه میزان هزینه ای کار را آغاز فرمائید . در صورتی‌که 3 - 4 میلیون تومان به بالا سرمایه داشته باشید , میتوانید در یک تک تالار کارتان را آغاز نمائید . 

و آن گاه پیرو می گوید : یادگرفتن نیز داریم و هزینه‌ای بابت فراگیری اخذ نمی‌کنیم . با تعدادی نفز از سهامداران مطرح سهیم هستیم و آن‌ها به شما در کار یاری مینمایند . با 3 تا 4 میلیون تومان سرمایه برای هر عصر 2 ماهه 700 تا یک میلیون تومان درآمد و سود دارید . 

دوم : منشی آموزشگاهی که تمام شغل های ضروری را در قضیه فعال سازی تالار و تنظیم امکانات را انجام میدهد و اما به مشتری ها مشورت نیز میدهد می گوید : پروروش قارچ کار مضاعف بی آلایش و سودآوری است که در تمامی جا و با هر میزان سرمایه قابلیت و امکان پذیر است . در یک انبار80 متری پیاله یک ماه بیشتر از یک بدن قارچ ساخت می شود . ساخت هر کیلو گرم قارچ سوییچ ای نزدیک به 1500 تومان است و بها خرید 2200 تومان به صورت نقدی است . 

میتوانید بذر و مواد اول را از ما تهیه و تنظیم نمائید . در‌حالتی که بخواهید دانش سرا مشورت حضوری به شما میدهد و همه موردها آموزشی بدون پول است . این دانشسرا همگام با استانداردهای اداره فنی و ماهر پیش میرود , کلاس ها به حالت عملی و توری پیش می‌رود و کارآموزان گواهینامه دارای اعتبار با کد میان المللی اخذ می نمایند . 

سوم : کارمند کمپانی فعال دیگری در موضوع فراگیری پرورش قارچ و ارایه کننده تالار و امکانات می گوید : برای آغاز کار بایستی 8 الی 10 میلیون تومان هزینه فرمائید و بابت مشورت کردن و یادگرفتن هزینه ای اخذ نمی‌کنیم . اولیه بایستی برای نام نویسی رجوع کنید و پس از کارشناسان مشورت های حتمی را بگیرید , آموزش‌های حتمی و بی نقص را پشت راز می گذارید . 

در شرایطی که تالار داشته باشید پباده سازی امکانات انجام میشود و در شرایطی‌که نداشته باشید با به عبارتی قوانینی که دارید سالنی در اختیارتان قرار داده می شود , مشورت می گیرید و زمانی به ساخت رسیدید محصول‌تان را از شما پیش خرید می کنیم . تالار برای رشد قارچ می بایست دارنده سقف , سرپوشیده و عایق دار باشد تا بتواند دما و رطوبت هوا را در خویش نگهداری نماید . نسبت به اندازه سرمایه‌ای که برای استارت کار هزینه میکنید 25 تا 30 درصد سود به دست میاورید . 

چهارم : رئیس شرکتی که داعیه می نماید قارچ‌های تولیدی‌شان در تمامی بخشها تهران با اسم تجاری‌ ( پ ( وجود دارد ; تحت عنوان ارشادوراهنمایی برای آغاز کار پروروش قارچ به جوان میگوید : در صورتی بخواهید تالار 100 متری رویش فعال سازی نمائید حدود 8 میلیون تومان سرمایه نیاز دارید , با این میزان هزینه دستگاه ها خود کار می گردند , قفسه بندی‌ها گالوانیزه می شود و دیگر گرفتاری ساخت را ندارید . 

در باطن تیم خودتان یا این که فضای کارخانه‌ , آموزش‌های حتمی را می‌بینید . اما شما می توانید کمتر نیز هزینه نمائید و با 4 میلیون تومان نیز کار را استارت نمائید , ولی این میزان سرمایه ان سود ای که می‌خواهید را پیرو ندارد و اگر که سرمایه حتمی را دارید , مطمئن باشید حتما فیض میگیرید . 

این شغل مطلوب خانم ها است , زیرا نیاز به رعایت بهداشت دارااست و خانم ها بهداشت را خوبتر رعایت می نمایند.

درمورد پرورش قارچ در منزل با کمترین امکانات بیشتر بدانید!

حتما بارها و بارها کلمه رویش قارچ به گوشتون رسیده , هرکسی که در تفکر و رویای ایجاد اشتغال باشه رویش قارچ به احتمال دوچندان یک کدام از اولی مورد هاش بوده و متاسفانه به همین بهانه و بخاطر فقدان داده ها درست و آمار و ارقام نادرست خیلی ها فارغ از علم و تجربه کافی بدین میدان وارد شدند و دست از پا دراز خیس , بیرون شدند! 

پرورش قارچ خوراکی

پرورش قارچ خوراکی اهمیت بسزایی در کشور ما پیدا کرده است , با بالا رفتن هرروزه ارزش اشکال محصول ها پروتئینی خانواده گوشتی در کشور و کشف هرروزه مضرات این جور از مواد سبب گشوده شدن گوشه و کنار برای ورود تولیدات پروتئینی سالم‌تر و گرانبها غذایی فراتر , همانند قارچ به فرهنگ و تمدن مصرف عموم شده است و جا افتادن هرروزه تمدن مصرف منجر تولید توجیه اقتصادی ایده آل در ایجاد قارچ شده‌است . همین زمینه موجب شده هر روزه جوان ها و اشخاص با نبوغ بیشتری امکان ساخت و رشد و سود آوری آن در مقیاس کوچک و بزرگ را بررسی کنند از طرف دیگر سود روستا بودن بخش اعظمی واحد های تولیدی پراکنده شده در کل کشور , همینطور روبه توسعه بودن و بزرگتر شدن هر روزه این واحدها بر جذابیت این عمل اقتصادی افزوده است این گوشه و کنار سبب آمدن اشخاص فرصت طلب بدین میدان شده که با تیتر ساماندهی و ارشادوراهنمایی ایجاد کنندگان قارچ , سود سرشاری را از روش مختلف قسمت خویش کرده اند و این اشخاص همانانی می باشند که این توهم را به اشتباه به وجود آورده اند که ایجاد قارچ به هرشکل و شیوه ای سود آور و دارنده توجیه اقتصادی بوده و سود سراری را قسمت ایجاد کننده می کند . 

دو روش برای پرورش قارچ

قارچ را میتوان به دو روش اصولی و غیر اصولی رشد داد! غیر اصولی یعنی این که فارغ از هیچگونه آموزشی در پایین زمین منزل ها و اتاق های غیر استاندارد و . . . رشد را آغاز کنیم و مال را با نصف ارزش بازار به فروش برسانیم که اما بیشتر از آن نیز نمی­توانیم بفروشیم چراکه مطلقا کالا تولیدی با این سبک , کیفیت واجب و رتبه یک را نخواهد داشت! چنین کسب‌وکاری استوار نیست و نمیتوان به‌عنوان منشاء درآمد مستمر روی آن اکانت گشوده کرد . ولی روش‌های اصولی می‌توانند آتی کاری و مبلغی شمارا تضمین نماید . 

مراکز برای پروش قارچ در منزل با کمترین امکانات

مراکزی زیرا مجاهدت دانشگاهی , مجاهدت کشاورزی و مرکزها فنی‌وحرفه‌ای مهم ترین مرکزها آموزش مهارت‌های اضطراری برای رشد قارچ میباشند در‌این سازمان‌ها و نهاد ها دوره‌های آموزشی یک‌ماهه و یک‌ونیم ماهه برگزار می شود . در‌این دوره‌ها شگردهای نخستین رویش قارچ و شیوه‌های ایجاد به اشخاص یادگرفتن داده میگردد . ولی مهم ترین آموزش‌ها وقتی صورت می گیرد که اشخاص بعداز گذراندن دوره‌های یادشده در محیط‌های صنعتی و در محل رشد قارچ دربین چهار تا شش ماه مهارت پرورش قارچ را به صورت عملی یاد میگیرند . زیرا در‌این تراز است که به‌اصطلاح ریزه‌کاری‌های این ایجاد را میاموزند . در‌این شش ماه بخش کمپوست‌سازی , آزمایشگاه و . . . را فرا میگیرند . اشخاص پس از گذراندن این دوره‌ها می توانند به صورت غیر وابسته واحد رویش قارچ فعال‌سازی نمایند . 

تولید حالت محیطی یکی مهمترین رکن‌های حیاتی ساخت قارچ باکیفیت است . پرورش قارچ در تالار های قفسه‌بندی شده انجام می شود و امکانات مختص خویش را نیز برای تابستان و نیز فصل‌زمستان نیاز دارااست . 


به‌عنوان نمونه در فصل تابستان برای ساخت وضعیت آب و هوایی مطلوب تالار بایستی از چیلر و در فصل‌زمستان می بایست از دیگ بخار به کار گرفت . 

پرورش قارچ در منزل با کمترین امکانات

برای کار خوبتر می بایست سرمایه بیشتری داشت ولی شما در صدر با 5 یا این که 6 مستخدم نیز می توانید کارتان را آغاز فرمایید ولی با بسط کار بایستی گروه بیشتری توده نمائید به این دلیل که برداشت قارچ می بایست سرعت بالا صورت بپذیرد تا محصولتان حیف نشود . برای استارت خوب تر است که به صورت نصفه صنعتی قارچ را رشد اعطا کرد , نصفه صنعتی یعنی شما عوض این که از اتومبیل و امکانات برای کارتان به کار گیری نمائید می بایست از نیروی انسانی که به مراتب هزینه فراتر و خطای بیشتر نسبت به اتومبیل دارا‌هستند فایده ببرید . آن‌گاه با توسعه و گسترش کار و روی هم گذاشتن سرمایه , ماشین‌آلات را جایگزین سرویس کار سیار می کنید . 

قارچ را می‌توان به سه صورت به بازارعرضه کرد اولیه آنکه بایستی بازار فروش را خودمان بیابیم و مشتری هایمان را پایبند تولیدات خویش کنیم , مراد بازارهای محلی است . 

سوپر مارکت‌ها یا این که تره توشه یا این که هرجا عرضه قارچ در اطرافتان . روش دوم فروش به دلالان است که متداول‌ترین روش در محصول ها کشاورزی این روش.

امیدواریم شما نیز بتوانید در منزل با کمترین امکانات پروش قارچ پر سودی را داشته باشید.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۴/۱۸
  • ۲۱۵ نمایش
  • رضا نوروزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی